Kirjoitettu 11.1.2017

Olemme Salessa torstaina 19.1 klo 10-12, tervetuloa tutustumaan!

Piirin kuntavaalipäällikkö Tuomas Okkonen ja Hailuodon Perussuomalaiset paikalla Hailuodon Salessa sisäpihalla.

Tule tutustumaan toimintaamme ja ilmoittautumaan kuntavaaliehdokkaaksi!

Tervetuloa Peruskahville.

Kirjoitettu 15.3.2016

Hailuodon Perussuomalaisten pilkkikisat

Navakan tuulisessa säässä narrattiin kaloja Hailuodon Peussuomalaisten järjestämissä ensimmäisissä pilkkikisoissa. Kalaonneaan tuli testaamaan parikymmentä säätä uhmaavaa pilkkijää. Kalastusaika oli kolme tuntia ja siinä ajassa tulikin saalista ylös ihan syötäväksi asti, komeita ahvenen köllyköitä.

Miesten sarjaan osallistui 10 pilkkijää ja heistä suurimman saaliin ja samalla ykköspalkinnon nappasi Rauno Henttu, kaloilla painoa komeat 3,480 kg. Toiseksi tulleella Tapio Rantapirkolalla oli myös vapa heilunut kiivaasti, saalista 3,080 kg. Kolmannen palkinnon lunasti Oiva Lampinen, kaloilla painoa 1,220 kg.

Naisten sarjaan oli uskaltautunut kisaamaan kolme henkilöä. Suurimman saaliin, 500 g, nappasi Sylvi Savolainen, toiseksi tuli Leena Paloniemi 300 g saaliilla ja kolmanneksi Eija Honkanen, kaloilla painoa 140g.

Lasten/nuorten sarjassa kaksi sai saalista. Ykköspalkinnon pokkasi Severi Yliraasakka hyvällä ahvensaaliilla, jolla painoa 906 g. Toiseksi tuli Eemeli Keränen, kaloilla painoa 220 g.

Järjestäjät panostivat myös kilpailijoiden jaksamiseen; tarjolla oli mehua, kahvia, pikkuleipää ja kuumia makkaroita. Tapahtuman onnistumisesta vastasivat hailuotolaiset Leena ja Kaarlo Rantapirkola, Taru Henttu sekä Arvo Latomaa Raahesta.

Näillä näkymin pilkkiperinne saa jatkoa ensi vuonna ja suunnitelmissa on myös järjestää tänä kesänä onkikilpailut.

Sinikka Jylhä

Ajo-ohje

Ajo-ohje kisapaikalle

20160312_124524

Kisojen järjestäjiä.

20160312_115632

Kisailijoille oli tarjolla lämmintä juotavaa ja pientä purtavaa.

20160312_121844

Juniorisarjan palkitut.

20160312_122006

Naistensarjan palkitut.

20160312_122140

Miestensarjan palkitut.

20160309_Hailuoto_pilkkikisat

Lehti-ilmoitus.

Kirjoitettu 30.6.2015

Henna Kupsala vieraili Hailuodon Perussuomalaisten kevätkokouksessa

Hailuodon Perussuomalaisten kevätkokous aloitettiin viime viikolla Perussuomalainen -lehden jakotalkoilla. Kokoukseen oli saapunut Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piirin piirisihteeri, eduskuntavaaleissa erinomaisesti menestynyt kansanedustajaehdokas Henna Kupsala ja järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi.

Ennen varsinaisen yleisen kokouksen alkamista piti hallitus kokouksensa, missä päätettiin muun muassa osallistua Hailuodon Siikamarkkinoille omalla PS-teltalla.

Kevätkokouksen puheenjohtajana toimi paikallisyhdistyksen puheenjohtaja yhdistelmäajoneuvonkuljettaja Juha Keränen ja sihteeriksi valittiin Henna Kupsala.

Kokouksessa keskusteltiin muun muassa teiden huonosta kunnosta sekä suunniteltiin tulevaa toimintaa, kuten jäsenhankinnan tehostamista.

Kunnallisvaalien 2012 jälkeen Hailuodon Perussuomalaisten toiminta on lähtenyt vireästi liikkeelle ja sen jäsenmäärä on kasvanut väkilukuun suhteutettuna parhaiten koko Pohjois-Suomessa.

Kupsala totesi Hailuodossa muun muassa seuraavaa:

– Perussuomalaiset valtuutetut ja luottamushenkilöt tekevät tärkeää työtä valtuustoissa eri puolilla piiriä. Niin on tilanne myös Hailuodossa.

”Parannettavaa löytyy aina, ja olivatpa asiat sitten pieniä tai suuria, niin monen epäkohdan ratkaisussa ja uuden idean syntymisessä ovat Perussuomalaiset valtuutetut avainasemassa”, kiteytti Kupsala.

Kokouksen päätteeksi järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi järjestökoulutti kokousosanottajia paikallisyhdistyksen ja puolueen valtuustoryhmän toiminnasta.

Hailuodon Perussuomalaisia kevätkokouksessa. Kuvassa vasemmalta: Leena Rantapirkola, Juha Sauvola, piirisihteeri Henna Kupsala, Jorma Tero, kunnanvaltuutettu Taru Henttu, Kaarlo Rantapirkola ja Hailuodon Perussuomalaisten puheenjohtaja Juha Keränen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen kuvaamana.

Kirjoitettu 15.11.2013

Hallituksen järjestäytymiskokous

Juha Sauvola HailuodonPerussuomalaistenvarapuheenjohtajaksiHailuodon Perussuomalaiset ry:n hallituksen järjestäytymiskokous valitsi paikallisyhdistyksen toimihenkilöt.

Varapuheenjohtajaksi valittiin varavaltuutettu Juha Sauvola ja sihteeri-rahastonhoitajana jatkaa Leena Rantapirkola.

Hallituksen kokouksessa puheenjohtajana toimi yhdistyksen puheenjohtaja Kaarlo Rantapirkola. Tilaisuudessa vieraili myös Perussuomalaisten järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, joka selvitteli läsnäolijoille puolueen vaalivalmisteluja. Kokouksessa päätettiin osallistua PS-teltalla myös tulevan kesän Hailuodon Siikamarkkinoille. Hallituksen kokous hyväksyi yhdistykseen uusia jäseniä.

Hailuodon Perussuomalaiset ry:n hallituksen järjestäytymiskokouksen osanottajia kuvassa vasemmalta: paikallisyhdistyksen sihteeri Leena Rantapirkola ja puheenjohtaja Kaarlo Rantapirkola, PS-järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, varavaltuutettu, paikallisyhdistyksen varapuheenjohtaja Juha Sauvola, hallituksen jäsen Juha Keränen ja kunnanvaltuutettu Taru Henttu.

Kirjoitettu 15.11.2013

Kaarlo Rantapirkola jatkaa Hailuodon PS -johdossa

Varavaltuutettu Kaarlo Rantapirkola valittiin yksimielisesti edelleen Hailuodon Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajaksi paikallisyhdistyksen sääntömääräisessä syyskokouksessa 30.11. Hailuodossa. (lisää…)